Youtube marketing

Youtube je oduvek bio izvor zabavnog sadržaja ali i odličan alat za marketinške stručnjake. Ustvari skoro polovina trgovaca (48%) planira da doda youtube svojoj marketing strategiji. Pričaćemo o načinu reklamiranja tj. ulaganju novca u YT oglašavanje.

Jedna trećina ukupnog vremena na internetu troši se na gledanje videa, a youtube ima više od milijardu korisnika. Platforma je toliko opsežna da joj se može pristupiti na 76 različitih jezika što čini 95% svetske populacije.

Ukoliko gradite svoj youtube kanal i brend biće vam potrebno mnogo više vremena a reklamiranje će biti ograničeno samo na vašu publiku. To ćemo ostaviti za neki sledeći put a danas pričamo o ”Google Ad Manager-u” i tipovima oglasa.

Tipovi oglasa na youtube-u:

1) ”Trueview In-Stream” To su one reklamice koje mogu biti postavljene na početku, sredini ili kraju videa. Gledaoci imaju mogućnost da preskoče reklamicu nakon 5 sekundi ali ona se naplaćuje isključivo ako gledalac pogleda najmanje 30sec.

2) ”Trueview In-Display” Oglašavanje funkcioniše tako što gledaoci moraju da kliknu na vaš oglas. Reklama se naplaćuje samo ako gledalac otvori i počne da gleda vaš video

3) ”Trueview In-Search ads” Funkcioniše tako što su vam ponuđeni relevantni video oglasi uz rezultate youtube pretraživanja. Oglašivač plaća samo u slučaju da gledalac klikne na oglas.

Plaćanje ovakve vrste reklama se vrši po modelima CPM (Plaćanje za 1000 prikaza) i CPV (Plaćanje ukoliko je korisnik video pogledao do kraja ili najmanje 30 sekundi).

U google ads manageru postoji mnogo parametara koji će vašu kampanju učiniti efikasnijom, postoje i koraci u izradi marketing kampanje za svaki od ova 3 tipa oglasa. Ako želite da uložite novac u youtube oglase i unapredite svoj biznis, moja preporuka je kurs digitalnog marketinga kod Saše Novarlić koji sam i sam pohađao.


 

Comments are closed.