Kako prestati sa grickanjem noktiju!?

Oko 50% dece i tinejdzera imaju lošu naviku, grickanje noktiju! Naučnici nisu sigurni da li je grickanje noktiju genetsko i iz kog razloga ljudi započinju ovu lošu naviku, ali sa sigurnošću možemo da tvrdimo da itekako narušava estetski izgled prstiju tj. šake. U ovom tekstu vam predstavljamo nekoliko saveta koji će vam sigurno pomoći.

Ponekad grickanje noktiju može biti znak emocionalnog ili mentalnog stresa. Ima tendenciju da se pojavi kod ljudi koji su nervozni, uznemireni ili se osećaju loše. Možda i sami to učinite kad vam je dosadno, kad ste gladni ili nesigurni…

RAZLOG DA PRESTANETE SA GRICKANJEM NOKTIJU?

Ova loša navika obično ne uzrokuje trajno oštećenje,ali definitivno ima svoje mane:

1) Ako oštetite tkivo oko noktiju oni će početi da rastu na potpuno neprirodan način, izgledaće čudno a oblik će biti izdeformisan.

2) Može uticati i na vaš osmeh i zube, uništavanje gledji, problemi sa vilicom ili u najgorem slučaju možete slomiti zube.

3) Ruke su leglo klica a nokti njihovo savršeno skrovište. Kada stavljate prste u usta više puta dnevno, to povećava šanse da se razbolite.

4) Oštećenje kože koje možete prouzrokovati kada grizete nokte stvara lak način da bakterije udju.

KAKO PRESTATI SA GRICKANJEM!?

Možda nećete primetiti promenu preko noći ali uz malo vremena i truda možete iskoreniti vašu lošu naviku. Isprobajte sledeće savete:

1) Skratite ih i pokušajte jedan period da održavate istu dužinu. Ako nema dovoljno noktiju da ih zgrabite zubima, neće vam se činiti zadovoljavajuće i ako pokušate.

2) Namažite ih ljutom paprikom ili sredstvima koja imaju baš tu namenu. (Da vas odviknu od grickanja noktiju). Ružan ukus će vas navesti da dva puta razmislite pre stavljanja prstiju u usta.

3) Trošenje novca i vremena u salonu za manikir će vam dati lepše nokte i razlog da ih zadržite takvim.

4) Kada ste u kući nosite rukavice. Možda zvuči blesavo ali ako ne možete doći do noktiju, ne možete ih ni ugristi.

5) Pronađite svoje okidače. Obratite pažnju na to kako se osećate ili šta radite dok grizete nokte. Kada saznate šta je pokretač vaše loše navike, možete se potruditi da ih zamenite sa npr. semenkama ili nekim grickalicama.

6) Držite ruke što dalje od usta ili pronadjite neku drugu zanimaciju. Pronađite neku anti-stres lopticu, olovku koju ćete kliktati ili žvakaću gumu. Dajte energiji za grickanje noktiju drugo mesto!

 

Comments are closed.