Kako pravilno prati zube i doći do blistavo belog osmeha!?

Pranje zuba nije važno samo zbog beline zuba i svežeg daha, već i zbog celokupnog zdravlja! Pranjem zuba uklanjate i bakterije koje se lepe za zube i stvaraju bolesti desni ako ih predugo ignorišete. Sada znate zašto je pranje zuba jako bitno a ako vas interesuje pravilan način pranja, ovi saveti će vam definitino pomoći.

Izbor četkice za zube

Uvek se opredelite za mekšu četkicu koja neće stvarati iritacije desni kao što je slučaj sa četkicama koje imaju čvršća vlakna. Takođe je bitno da lepo leži u ruci a da vrh ne bude prevelik kako bi lepo doprli do svih zuba. Električne četkice za zube su odličan izbor ako ste lenji ali isti posao možete obaviti i sa običnom, sve je u tehnici.

Pravilni pokreti prilikom pranja zuba

Postavite četkicu na liniju desni pod uglom od 45 stepeni. Pravite kratke kružne pokrete i pazite da ne dodirjete desni. Pranje možete početi sa donje leve strane i polako ići ka desno. Ako vam je lakše možete da ”podelite” usta na 4 kvadrata: Gore levo, dole levo, gore desno i dole desno. Za svaki ”kvadrat” izdvojite po 30 sec pranja što će ukupno biti 2 minuta.
Ako vam 2 minuta deluje predugo pustite neku pesmu, pranje tokom trajanje jedne pesme će sigurno biti dovoljno.
Jako je bitno da očistite i vaše kutnjake jer se u tom delu zadržava dosta hrane. Stomatolozi navode da je najčešće preskočena oblast unutrašnjost donjih prednjih zuba, tako da nemojte ih zaobilaziti.

Količina paste za zube na četkici?

Koristite malo paste, otprilike veličine zrna graška. Nanošenjem previše paste može doći do prekomernog trljanja koje vas izaziva da izbacite tečnost iz usta ranije i samim tim kraće perete zube. Osim toga unećete manje paste tj. fluora koji je vrlo nezdrav. Ako pri pranju osetite bolove opustite ruku, smanjite pritisak ili pređite na pastu koja je predviđena za osetljive desni i zube.

Ispiranje usta

Imajte na umu da postoji određena debata o tome da li se ispiranje nakon pranja zuba preporučuje ili ne. Neki smatraju da smanjuje efikasnost tretmana fluorom, dok drugi žele da se osiguraju i spreče unošenje fluora u organizam. Postoje i ljudi koje jednostavno ne vole da osećaju pastu za zube u ustima i nakon svakog pranja više puta isperu usta. Na vama je da procenite koji metod vam više odgovara.
Jako je bitno da isperete i vašu četkicu za zube. Ukoliko to ne uradite postoji velika verovatnoća da ćete sledeći put prilikom pranja ubaciti stare bakterije u usta. Četkicu odložite na mesto gde će se lako osušiti. U suprotnom bakteriju mogu rasti!

Većina zubara preporučuje da zube perete najmanje 2 puta dnevno. Jedno ujutru i jednom pre spavanja. Ako možete da se uklopite negde na sredini još bolje! Takođe treba da izbegavate slatkiše i čipseve između obroka koliko god je to moguće, oni dovode do više ostataka hrane i bakterija u ustima.

 

Comments are closed.